دينادينا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 26 روز سن داره
الناالنا، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره
آتناآتنا، تا این لحظه: 6 سال و 2 ماه و 24 روز سن داره

فسقلی های من😍

و بلاخره دهه سوم بارداری

1390/6/1 13:21
نویسنده : مامانی
483 بازدید
اشتراک گذاری

ســـــــــــــــــــــــــــــــــلام بر قلب تپنده مامانی الهی دورت بگردم من مــــــــــــــــادرniniweblog.com

                            niniweblog.com

این روزها روزها و شبهای عزیزی هستن عزیزکم

این روزها ما با هم سعی میکنیم بیشتر  به خدا نزدیک بشیم خدایی که خیلی خیلی مهربونه و هوای منو شما رو هم خیلی داره

حال و هوای مامانی خیلی روحانی شده!! احساس آرامش عجیبی دارم من عاشــــــــــــــق این شبهام هرچند دو سال پیش تلخترین خاطره عمر مامانی توی همین روزها اتفاق افتاد....آره عزیزدلم میوه دلم روز شهادت حضرت علی روز از دست دادن علی کوچولوی مامان هم بود روز خیییییییییییییلی سختی بود اما خاطره اش رو میذارم برای ٢٠ شهریور که سالگرد شمسی پرواز داداشی کوچولوته!

لحظات غمگین تنهایی

این روزها روزهای محترمیه و من اینروزها تورو باز هم از خدا میخوام هرچند که میدونم خدای مهربون من نعمتی رو که داده پس نمیگیره

niniweblog.com

و هفته ٣٠ بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اندازه كودك شما كمي بيشتر از 39.3 سانتي متر شده است و وزن او حدود 1350 گرم مي باشد. مايع آمنيوتيك اطراف او اكنون حدود 700 گرم است اما با گذشت زمان كودك شما رشد كرده و حجم بيشتري از رحم را به خود اختصاص خواهد داد و در نتيجه حجم مايع آمنيوتيك اطراف او كاهش خواهد يافت. چشمان او باز و بسته مي شوند، او قادر است بين تاريكي و روشنايي تمايز قائل شود و حتي مي تواند حركت يك منبع نور را به سمت عقب و جلو دنبال كند. هنگامي كه كودك شما متولد شود چشمانش را در بيشتر طول روز بسته نگه مي دارد. هنگامي كه چشمانش را باز مي كند مي تواند به تغييرات نور واكنش نشان دهد. اما ميزان دقت بينايي او تنها 20/1 (يك بيستم) است، يعني فقط اشيائي را دقيقا تشخيص مي دهد كه تنها چند سانتي متر با صورت او فاصله داشته باشند. بينايي طبيعي در بزرگسالان (براي افراد سالم) برابر با 20/20 (بيست بيستم) است.

شما چگونه تغییر می کنید؟

شما ممكن است اين روزها كمي خسته باشيد، خصوصا اگر به مشكلات خواب يا بدخوابي هم دچار شويد. همچنين ممكن است نتوانيد درست راه برويد يا اشياء را درست حمل كنيد. اين حالت هم كاملا قابل درك است. شما بواسطه هورمونهاي دوران حاملگي هم سنگين تر شده ايد هم تعادل خود را از دست داده ايد و هم مفاصل شما سست و شل شده اند. اين امر مي تواند موجب اين شود كه شماره كفش شما نيز افزايش يابد؛ و البته ممكن است كه اين تغيير دائمي باشد.
تغييرات سريع خلق و خوي خود را در اوائل حاملگي به ياد مي آوريد؟ عارضه هايي كه هم اكنون براي شما رخ مي دهند باضافه تغييرات هورموني ممكن است موجب شود كه حالتهاي ماههاي اول دوباره به سراغ شما بيايند. ممكن است شما نگران اين مطلب باشيد كه آيا كودك شما چه شكلي خواهد بود يا اينكه آيا شما والدين خوبي خواهيد بود يا خير. اين نگرانيها طبيعي هستند. اما اگر نمي توانيد بر اين حالتها غلبه كنيد و از نگراني دربياييد، يا بيش از حد مضطرب و زودرنج شده ايد، با پزشك يا ماماي خود صحبت كنيد. شما ممكن است از جمله 10% خانمهاي حامله اي باشيد كه افسردگي را از افسردگي خفيف تا متوسط در دوران حاملگي شان تجربه مي كنند.

بعدا نوشت:

بابایی وقتی این عکس بالا رو دید اومد جلو و کله شو کرد توی مانیتور بعد کلی دقت با یه قیافه حق به جانب گفت: بچه ام به این گندگیه که تو اونروز شلوغش کرده بودی که کوچیکه!!!! منم این شکلی شدم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

fateme
4 شهریور 90 11:43
:اینم ازطرف خاله فاطمه ومهرداد کوچولو واسه دینا خانوم خوشکلX


قربوووووووون تو
مامان ابوالفضل
5 شهریور 90 13:42
التماس دعا