دينادينا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 26 روز سن داره
الناالنا، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره
آتناآتنا، تا این لحظه: 6 سال و 2 ماه و 24 روز سن داره

فسقلی های من😍

دیدار نزدیک است....

1390/7/10 12:14
نویسنده : مامانی
365 بازدید
اشتراک گذاری

سلام جیگر طلای مامان فدات بشم من بوووووووووسniniweblog.com

یه هفته دیگه هم کم شد و ما بلاخره وارد ٣٦ هفتگی شدیم..niniweblog.com..وای که اصلا باورم نمیشهniniweblog.comاز این زاویه که نگاه میکنی خیلی زود زود داره میگذره ولی وقتی به سختی ها و سنگین شدنها و بدخوابی ها نگاه میکنی راستش خیلی هم دیر میگذره!!niniweblog.comولی همه اینها رو من تحمل میکنم بخاطر گل وجود تو نازنینم..niniweblog.com

خب باید یه سری اتفاقات هفته گذشته رو بنویسیم:

١. دوشنبه اون هفته یعنی ٤ مهر رفتیم سونوی صفرا باید ناشتا میبودم حدود ٦ ساعت ولی من بخاطر محکم کاری ١٠ ساعت ناشتا بودمniniweblog.com! اون روز صبح زود که از خواب بیدار شدم حس کردم یه کمی خیس شدم اهمیتی ندادمniniweblog.comولی بعد از گذشت یکی دو ساعت حس میکردم نه تنها خوب نشد بلکه داره بیشتر هم میشهniniweblog.com!! دیگه ترس اومد سراغم...نکنه کیسه آبم سوراخ شده باشهniniweblog.com!؟ ترسون و لرزون رفتیم سونو حالا مگه نوبتم میشدniniweblog.com..بعد از یکساعت که رفتم تو به خانم دکتر گفتم که این مشکل برام پیش اومده اونم یه سونو از شما کرد و گفت الان که مایع دورش نرماله اما اگه تا شب خیس میشدی برو پیش دکترت...ولی خب خدارو شکر تا ظهر بند اومدniniweblog.com!! بعدا هم که به دکتر گفتم گفت مهم نبوده وقتی پا به ماه میشی همچین چیزی ممکنه پیش بیاد..niniweblog.com

٢. جواب سونوی صفرا هم خوب بود خداروشکر هییییییچ مشکلی نداشتمniniweblog.comبه قول مامانجون از صدقه سر شما بنده یه چک آپ کامل شدم!niniweblog.com

٣.چهارشنبه هم رفتیم دکتر هم جواب آز ادرار رو بردیم و هم سونو که هردو هم خوب بود و خانم دکتر بعد از اینکه شما رو از روی شکمم معاینه کرد گفت آفرین معلومه که خوب به خودت رسیدی نی نی خیلی خوب رشد کرده و وضع خودت هم خیلی خوبهniniweblog.comو حالا که همه چیز رو براهه حیفه زود نی نی رو در بیاریم صبر میکنیم ٣٩ هفتگی!!niniweblog.com!! ولی من دادم به هوا رفت که خانم دکتر یه رحمی بکن من حداکثر بتونم تا ٣٨ هفتگی دووم بیارم دیگه طاقت ندارم..niniweblog.com... شاید دفعه دیگه بتونم راضیش کنم که بین این دو هفته زایمان کنم حالا تا خدا چی بخواد...niniweblog.com

niniweblog.com

خب دیگه ميدوني ماماني چقدر ديگه مونده تا قدمهاي نازت رو بذاري روي چشمهاي ما؟؟؟ فقط ٢هفته ديگه.... لي لي لي لي لي لي ليniniweblog.comniniweblog.comniniweblog.comniniweblog.com

هرروز كه ميگذره بابايي از من ميپرسه چند روز ديگه مونده؟niniweblog.comديگه واقعا حساب ساعتهاش رو هم داريم دلمون برات يه ريزه شده مامانمniniweblog.com

niniweblog.com

هفته 36 بارداري

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

وزن كودك شما هر روز زياد مي شود، تقريبا روزي 30 گرم. وزن او حدود 2700 گرم است و حدود 48.2 سانتي متر طول دارد. موهاي كرك مانند او و همين طور ورنيكس (ماده نسبتا چربي كه بدن او را پوشانده بود و از پوست او در برابر مايع آمنيوتيك محافظت مي كرد) در حال ناپديد شدن هستند. كودك شما همه اين مواد را به همراه ديگر ترشحاتي كه به درون مايع آمنيوتيك مي ريزند، مي بلعد و اين مواد تا زمان تولد در شكم او باقي خواهند ماند. اين مخلوط سياهرنگ كه مكونيوم ناميده مي شود، اولين مدفوع كودك شما را تشكيل خواهد داد.
در انتهاي اين هفته كودك شما كامل شده است. به كودكاني كه در بين هفته هاي سي و هفتم و چهل و دوم به دنيا بيايند كامل مي گويند، به آنها كه قبل از 37 هفته بدنيا مي آيند نارس و بعد از 42 هفته ديررس مي گويند. سر اكثر كودكان در اين مرحله به طرف پايين قرار گرفته است كه براي يك زايمان راحت مناسبتر است. در صورتي كه وضعيت كودك شما به اين شكل نباشد پزشك يا ماما از شما خواهد خواست كه در هفته آينده براي تغيير وضعيت قرار گرفتن كودك در رحم برنامه ريزي كنيد، برخي تمرينات ورزشي به اين چرخش كمك خواهند كرد. بندرت پيش مي آيد كه پزشك يا ماما سعي كنند كه با انجام حركات آرام و نرم از روي شكم وضعيت قرار گرفتن كودك در رحم را تغيير داده و سر او را به طرف پايين برگردانند.

شما چگونه تغییر می کنید؟

با رشد كودك شما و تنگ شدن فضاي اندامهاي داخلي ممكن است كمتر از چند هفته پيش احساس گرسنگي كنيد. در اين مرحله استفاده از غذاهاي سبكتر در دفعات بيشتر مناسب خواهد بود. با پايين تر رفتن كودك شما و نزديك شدن او به لگن ممكن است سوزش معده از بين رفته و تنفس هم برايتان راحت تر شود. در صورتي كه اين اولين حاملگي شما باشد احتمال پايين تر رفتن كودك و نزديك شدن او به لگن پيش از زمان زايمان بيشتر است. با اين حال در صورتي كه اين اتفاق بيفتد شما فشار بيشتري بر قسمت پاييني شكم خود احساس خواهيد كرد كه در نتيجه راه رفتن و پياده روي برايتان سخت و آزاردهنده خواهد شد. برخي خانمها مي گويند كه در اين حالت احساس مي كنند يك توپ بولينگ را بين پاهاي خود حمل مي كنند و نزديك است اين توپ بيرون بيفتد. البته نگران نباشيد او بيرون نمي افتد!

 

ولي واقعا نگه داشتن اين توپ سنگين خيـــــــلي كار سختيه!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

منا مامان الینا
10 مهر 90 14:07
سلام عزیزم
لحظه دیدارتون نزدیک شده مامانی
خدا رو شکر که همه چی خوب بوده و مشکلی نداشتی
از کم خوابی و بیخوابی نگو که من از ماه 4 تا حالا یه شبم درست نخوابیدم حتی یه بار با گریه رفتم پیش دکترم بهش گفتم واسم قرص خواب بنویسه قبول نکرد!!!!!

راستی تاریخ زایمانت کی شده؟میخوام تو تقویمم بنویسم یادم بمونه

خوب دیگه حالا بریم ملودی گوش بدیم حالشو ببره دخملم!


قربون تو دوست خوبم ..
تاريخ رو ما دوست داريم 27 مهر باشه كه تاريخ تولدش خوش آهنگ باشه 27 /7 اما تا دكتر چي بگه ايشالله اين هفته معلوم ميكنيم خبرتون ميكنم
منا مامان الینا
10 مهر 90 14:08
راستی مامانی اون عکسه گوشه وبلاگت که یه جنین توشه یه جوریه
ببین عددهایی که نشون میده خیلی زیادن ها!!!


تاريخ كامپيوترت عقب نيست؟؟ اگه عقب باشه اشتباهي نشون ميده ها؟
مامان ابوالفضل
10 مهر 90 17:54
هورااااااااااااااااااااااااا
ورود به 36 هفتگی مبارک
خیلی کم مونده
به ما هم خبر بدیا خانومی


چــــــــــــــــــــــشـــــــــــــم حتما
فاطمه
12 مهر 90 13:36
وای خیلی خوشحالم عزیزم :دیگه چیزی نمونده
مامانی
13 مهر 90 11:23
مبارکه دیگه چیزی نمونده


مرســـــــــــــــــــــي
منامامان الینا
16 مهر 90 9:36
سلام عزیزم
کجایی یه خبری! یه تکونی! یه چیزی از خودت اینجا بنویس تا ما از نگرانی در بیایم


سلام من كه همينجام!! اومدم تو وبلاگ دخترت برات پيغامم گذاشتم؟!
در هرحال ما سالميم و منتظر........ فردا ميام آپ ميكنم
مامان گیسو
16 مهر 90 14:42
سلام دوست عزیزم
امیدوارم این روزها زودتر بگذره و به سلامتی دخمل نازتو بغل کنی که بهترین لذت دنیاست
خیلی خوشحالم که مشکلی نداشتی گلم



مرســـــــــــــــــــي
مامان تربچه
16 مهر 90 15:35
میلاد عالم آل محمد، هشتمین حجت سرمد، نگین درخشان وطن، السلطان ابا الحسن، حضرت رضا علیه السلام مبارک باد التماس دعا